לוגו של דור סדנאות אומנות המשחק

להלן רשימת הפונקציות (חלוקת התפקידים) הנחוצות
כדי לקיים מודל לתיאטרון חובבים עירוני.

הרשימה מחולקת לפי קטגוריות (א,ב,ג, וכו') ולהן סעיפים (1,2,3) המתארים את מהות התפקיד. כדי שהמערך המוצע יעבוד צריך לפעול לפי הכלל שכל פונקציה באמת מבינה
ומיישמת את תפקידה ולא חורגת לתחום סמכות פונקציה אחרת, אלא, עובדת בשיתוף פעולה איתה ומעדכנת את הפונקציה מעליה.

אסדנאות תיאטרון - לימודי משחק - (לכל סדנא בנפרד)

1, ניהול אדמיניסטרטיבי:

      ניהול ורישום מועמדים, קביעת הרצאות מבוא (ע"פ הצורך), מענה טלפוני אישי זמין (שמירה על קשר עם המועמד עד להחלטה), תאום חלל למפגש (מקום),
      גבייה – דמי רישום, קופה קטנה, קפה,ימי הולדת – אירועים בתוך הסדנא.

2, פרסום ושיווק: – הפצת הסדנאות לכל רחבי הארץ עד תאריך היעד .

3, אחראי סדנא: - (לכל סדנא בנפרד) ליווי מקצועי – שחקן ותיק (בוגר 2 סדנאות לפחות) משתתף בפועל ואחראי על הקשר בין המנחה לקבוצה,
                             תאום, הדרכה, הקשבה וייעוץ אישי וקבוצתי המשתתפים. 

ב. הפקות - (לכל הפקה בנפרד, ראה שלבים בהפקת הצגה

1. מפיק\ה בפועל                      2, עוזר במאי   


1. מפיק\ה בפועל: 

גורם לדברים להתרחש. אחראי על: קיום כל השלבים בתהליך הפקה ועל עמידה בלו"ז (לוח זמן) של ההפקה עד ליציאת ההצגה בתאריך המיועד. (עובד בעיקר מול מנהל אדמיניסטרטיבי של התיאטרון וע. במאי). מציאת מקום (בהתאם להתקדמות החזרות, עבודת שולחן, מיזנסן, במה). נותן מענה לבעיות, אילוצים ולדרישות ההפקה (הפונקציות השונות), צופה ומאתר אפשרות לתקלות ולפתרונן.


2, עוזר במאי: 
אחראי על כל הפונקציות בהפקה ועל הקשר בין הבמאי אליהן: קביעה תאום וניהול חזרות, - עמידה בלו"ז שנקבע – איחורים ובעיות משמעת. תאום פגישות מול הפונקציות השונות (תפאורן, מוסיקה, תאורן, מתפעל וכו'), תאום חללי חזרות (מול המפיק בפועל), רישום – (ספר בימוי) – ניתוחי טכסט ופעולות – מיזנסצנה.

ממלא מקום הבמאי (בהעדרו), נוכחות בכל הפגישות והחזרות – חובה !!


3, עוזר במאי שני                4, מנהל\ת הצגה


3, עוזר במאי שני:

עוזר ל ע.במאי ביישום כל המטלות בהן הוא צריך עזרה: רקוויזיטים (אביזרים), הודעות, תאומים,ניירת, ארגון, קפה, טיפול בבעיות שמתעוררות וכו', ממלא מקום ע. במאי (בהעדרו).

נוכחות בכל הפגישות והחזרות – חובה !!


4, מנהל\ת הצגה:

צריך להכיר את ההצגה או האירוע על בוריו, (בדרך כלל ע. במאי או ע. במאי שני.) אחראי על שמירת איכות ההצגה שרצה. עמידה בזמנים, הכנסת קהל, הודעות לשחקנים (צלצול 1,2,3), הפסקות, תיקון טעויות ב  Q, קביעת חזרות בהתאם לצורך.נוכחות בכל ההצגות – חובה !!

5, תפעול הצגה      6, נציג\ת התיאטרון בערב ההצגה


5, תפעול הצגה:

מתפעל בפועל, אחראי על בדיקה טכנית וקיום הסאונד, התאורה והאפקטים במהלך הצגה. (יכול להיות גם מנהל הצגה).


6, נציג\ת התיאטרון בערב ההצגה:
 (נהוג בהצגות פרינג'') לחימום אווירה..

מקבל ומברך בפתיחה את פני הקהל לפני כל הצגה ויעביר בתימצות את מהות התיאטרון, הישגיו, פרסום ההצגות ו\או הפרויקטים הבאים.

ג. שיווק פרסום והפצה 


1, אחראי על כרטיסים  

עם קבלת תאריכי ההצגות \ אירועים - לפחות חודש לפני האירוע יהיה אחראי:

לקבל כרטיסים להפצה (מקופת המוסד), איסוף ופיזור כרטיסים למכירה ו\או למפיצים, רישום, פיקוח וניהול חשבון על כל כרטיס ועל הכספים, הוצאתם והחזרתם לקופות (המוסד).

2, מכירת הצגות \ ערבי תיאטרון - מונולוגים ודיאלוגים  - (לכל אירוע) 

א. איתור קבוצות יעד (וועדי עובדים, בנקים, גופים מאורגנים וכו') ומכירת ההצגה \ אירוע בכל רחבי הארץ.

ב. התאמת ההצגה \ האירוע לקהל יעד מכוון או למקומות קטנים – (עריכת ערבי המונולוגים\דיאלוגים בנושא מסוים לקהל ספציפי) - ולמכירתו.

המחיר ייקבע בהתאם לאירוע ולמיקום ההופעה (תלוי בעלות ההובלה והסעה). 


3, הוצאת תוכנייה ו\או פוסטר \ דף מידע 
   - (לכל אירוע) 

לקראת סיום ההפקה ו\או האירוע יהיה אחראי על תאום כל השלבים בתהליך הוצאת התוכניה:
איסוף החומר: תמונות וטכסט על ההצגה ו\או על האירוע, על השחקנים, על היוצרים ועל הנוטלים במלאכת ההפקה לצורך קרדיט בתוכנייה. תאום: יום צילומים, בחירת התמונות, עבודה בין מעצב התוכניה להנהלה ועד לאישור הסופי. להיות נוכח ולפקח על תהליך ההדפסה בבית הדפוס (למקרה של טעויות ברגע האחרון). אחראי על עמידה בלו"ז (לוח זמן) של הפקת התוכניה.

4, כתבות



פעם בשבוע להכין כתבה או ידיעה בנושא הקשור לתיאטרון (מה חדש, אירועים, דיון על נושאי ההצגה,אודישנים, רכילויות וכו') ולהעביר אותה אחרי הגהה ואישור לאחראי/ת הפרסום במוסד.

 

5, גיוס חסויות (ספונסרים) ותרומות

  

הגיוס ייעשה לפי רעיונותיו ויוזמתו של האחראי על פונקציה זו, לדוגמא: פרסום בתוכניה של ההצגה כתמורה לחסות כספית או אחרת (ברטר). הקמת "אגודת ידידי התיאטרון" אנשים אשר מעיניינם תומכים בדרך זו או אחרת ומעודדים את פעילות התיאטרון.



6, 
מפעל מנויים: (באם קיימות מספר הצגות במקביל)

הגיוס ייעשה לפי רעיונותיו ויוזמתו של האחראי על פונקציה זו, לדוגמא: פרסום בתוכניה של ההצגה כתמורה לחסות כספית או אחרת (ברטר). הקמת "אגודת ידידי התיאטרון" אנשים אשר מעיניינם תומכים בדרך זו או אחרת ומעודדים את פעילות התיאטרון.

7, ריכוז מבצע טלמרקטינג



 
הפצת מנוי שנתי לתיאטרון אשר יכלול: 3 או יותר הצגות מהרפרטואר הקיים.

8, הקמה ותפעול אתר אינטרנט – לדוגמא  hatheatron.com 

האתר יתאר את החזון ואת מהות התיאטרון. יכיל מידע, תמונות וקישורים על ההצגות, היוצרים, השחקנים ועל הנוטלים במלאכת ההפקה, אפשרות להזמנת כרטיסים להצגות ו\או לאירועים השונים, הודעות לחברים, פורום תיאטרון פעיל ועוד על פי רעיונותיו ויוזמתו של האחראי על פונקציה זו.

ד. כללי  (לכל התיאטרון)


1עזרה למנהל התפעול באולם הבית

א. הקמה ופרוק התפאורה להצגות השונות המתקיימות בבית ובחוץ

ב. סדור וארגון מחסן התלבושות
 

2. עוזר הפקה לאירועים מיוחדים שהתיאטרון מקיים

3. שמירה על קשר עם בוגרי סדנאות תיאטרון

איסוף כתובות, טלפון, אימייל של כל מי שהשתתף או לקח חלק בפעילות התיאטרון בכל הזמנים. שליחת הזמנה אישית לכל אירוע בתיאטרון,
הוצאת דף מידע על המתרחש פעם ב - 3 חודשים. (כולל הודעות, מכתבים, שאלות, ברכות) ועוד על פי רעיונותיו ויוזמתו של האחראי על פונקציה זו.

4. ספריה – ארכיון התיאטרון

איסוף, צילום, ארגון קטלוג ואחסון: מחזות - אלבום תמונות - פרסומים וכתבות - פרסים וזכיות.

5. אחסון אביזרים מיוחדים, תלבושות ופאות – שימור חפצים שימושיים


 
                             שתפו תגובה בפייסבוק


האתר נבנה במערכת 2all | בניית אתרים